Folketingsmedlem for Venstre valgt i Sydjyllands Storkreds
MENU
Mere frihed og flere muligheder
Jeg blev valgt ind i Folketinget for Venstre den 5. juni 2019 og genvalgt i 2022. Jeg er valgt i Sydjyllands Storkreds. Jeg stillede op til Folketinget, fordi jeg ønsker mig et samfund, hvor det er muligt med hårdt arbejde at få en bedre tilværelse og nå sine drømme.
Bureaukrati, regler og et uintelligent skattesystem, gør det unødigt svært for særligt iværksættere og små virksomheder i dagens Danmark. Samtidig med at det skal være lettere at nå sine drømme, vil jeg også arbejde for et samfund, hvor vi tager hånd om de svageste og har et sundhedsvæsen, der er blandt de bedste i verden.Der er dog stadig masser af problemer, som skal løses. Under den nuværende
Regeringen er nødt til at give svar om danskernes tænder!
Regeringen og ikke mindst Enhedslisten har givet mange danskere indtrykket af, at de lige om lidt kan gå “gratis” til tandlæge.
Nu viser det sig dog, hvilket Politiken skriver i dag, at ingen rigtig kan svare på, hvornår ordningen kommer, hvordan den skal fungere, eller hvem der reelt bliver omfattet?
På tandområdet er det uholdbart at lade tiden gå uden at blive konkret.
Tandlægerne melder allerede om, at patienter udsætter behandlinger, fordi de tror, at regeringen snart gør tandplejen gratis for dem.
Det kan betyde, at små problemer vokser sig større, og at regningen i sidste ende bliver endnu højere – både for den enkelte og for samfundet, for paradentose og andre tandsygdomme holder ikke sommerferie, mens patienterne afventer svar fra regeringen. �
Så kære regering: Hvor er planen? Hvilke danskere får gratis tandpleje, hvem bliver omfattet og hvornår træder ordningen i kraft?
Et af de områder, hvor situationen er uholdbar er omkring Egtved. Her oplever dyreholdere og borgerne stadig større gener, uden myndighederne kan give svar eller hjælp.
Derfor mødte, der også mere end 200 borgere op i aften, da Venstre I Vejle Ådal i aften havde inviteret, Borgmester Jens Ejner Christensen, Birgitte Vind fra S og undertegnede til dialogmøde om løsninger, og hvordan vi i fælleskab kan trænge igennem til Christiansborg.
Jeg er sikker på, det vil være en øjenåbner for rigtig mange på Christiansborg, der ikke selv har problemerne tæt på kroppen, at høre de mange fortællinger om gentagne angreb på heste, kør og får, uden adgang til hjælp i form af reguleringstilladelser eller Ulvesikkert hegn.
Hvis problemet ikke løses, vil det også føre til tab af unik natur, fordi arealer ikke bliver afgræsset, da ingen vil sætte dyr ud. Ud over de dyr, der bliver dræbt påvirker det også dyrevelfærden bredt, da mange holder deres dyr meget mere inde.
Også så er rigtig mange helt forståeligt utrygge. Blandt andet fordi, der også vat beretninger om Ulve, der følger efter helt ind i indkørslen eller er meget svære at skræmme væk.
Jeg mener ikke, der skal være ulve i et område, hvor der er så mange husdyr og mennesker som omkring Egtved og i resten af Vejle Ådal. Derfor bør de reguleres langt hårdere, hvilket forhåbentligt også vil sikre bestanden bliver bange for mennesker igen.
Jeg vil den kommende tid gøre, hvad jeg kan, for at sætte fokus på problemet på Christiansborg i samarbejde med de andre gode lokale kræfter, der var til stede, så vi forhåbentligt kan få hjulpet de mange berørte borgere.
Vi har i dag konstitueret os i Venstres folketingsgruppe. Jeg er rigtig glad for de opgaver, jeg er blevet bedt om at løfte😊
Jeg fortsætter som Sundheds- og psykiatriordfører samt som Digitaliseringsordfører. Derudover er jeg blevet formand for Erhvervs- og Digitaliseringsudvalget. Det er alle områder jeg brænder for, og jeg glæder mig i den grad til at komme i gang med arbejdet.
Jeg fortsætter også som medlem af Transportudvalget, hvilket jeg, ikke mindst med lokale briller, er glad for, da vi står over for en række akutte udfordringer i forhold til blandt andet trængsel og støj i Trekantområdet!
Derudover er jeg blevet medlem af Beskæftigelsesudvalget, Epidemiudvalget og så fortsætter jeg som stedfortræder i Det Udenrigspolitiske Nævn.
Endelig er jeg blevet genudpeget til bestyrelsen for DIPD (Dansk Institut for Partier og Demokrati).
OM Mig
13. marts 2026
Jeg blev født i Vejle i 1984, hvor jeg også er vokset op. Jeg er gift med Sita og vi har to drenge. Arwin fra juni 2022 og Nohr fra April 2024.
Jeg blev valgt til Folketinget for Venstre i 2019. Jeg er Sundheds-, Indenrigs- og Digitaliseringsordfører og en del af Venstres gruppebestyrelse.
Jeg er kandidat i medievidenskab og journalistik fra Aarhus Universitet.
Det skal være lettere at starte og drive virksomhed i danmark
Jeg ønsker mig et samfund, hvor det er muligt med hårdt arbejde at få en bedre tilværelse og nå̊ sine drømme. Bureaukrati, regler og et uintelligent skattesystem, gør det unødigt svært for særligt iværksættere og små̊ virksomheder i dagens Danmark.